Hoe trek ik het best de aandacht met mijn boodschap?
Geen inspiratie om jouw out-of-home campagne ‘aantrekkelijk’ te maken? Deze 5 tips geven je alvast een creatief duwtje in de juiste richting:
-
BE unique
Wees de zwaan tussen de eendjes in de vijver. Kom met een uniek concept dat mensen bij de keel grijpt en hun adem wegneemt. Zorg dat ze twee keer moeten kijken om te beseffen wat ze net zagen. Denk bijvoorbeeld aan de campagne van Macdonalds in Nederland: het opengaan van een citi baanaffiche bij een warme temperatuur waardoor mensen om een gratis Mcflurry konden halen bij de keten.
-
Speel in op de digitalisering
Jazeker, ook out-of-homemarketing doet mee aan de digitalisering. Tegenwoordig kan je bij verschillende aanbieders gebruik maken van de nieuwste technologieën om jouw campagne nog meer in de verf te zetten. Denk maar aan de verschillende parfum reclames die nu gewoon ook in het straatbeeld afspelen en niet enkel en alleen op tv.
-
Speel in op de actualiteit en evenementen
Altijd een goeie zet om de actualiteit of een evenement bij een campagne te betrekken. Mensen kennen het onderwerp al en zullen daardoor sneller de campagne zien en bewust opnemen. Misschien wel een van de bekendste gebeurtenissen van de laatste 2 jaar in België is de opkomst van Black Friday. Het is niet meer weg te denken uit het straatbeeld.
-
Duidelijke boodschap
Kom met een duidelijke boodschap die de mensen tot denken aanzet, zo creëer je niet alleen een soort van interactie met hen maar ook aandacht. De campagne van Lidl die verzorgt werd door het reclamebureau BDDO van de verse groenten die meer dan duizenden euro’s kosten. Het deed ieder van ons denken en we konden onze ogen er niet vanaf houden.
-
Wees persoonlijk
Niemand van ons wordt graag als een nummertje behandeld, doe dat dan ook niet in jouw campagne. Wees persoonlijk, raak de mensen in hun hart, speel in op de behoeften van jouw doelgroep. Laat ze voelen dat ze er toe doen, want datadoen ze ook. Zoals een van de laatste campagnes van fitnessketen Basic Fit. Ze maakten gebruik van een mager model, een voller model en een gespierder model. Zo werd geen enkel lichaamstype uitgesloten en voelden de verschillende vrouwen hen aangesproken.